mardi 28 février 2012

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mercredi 1 février 2012

Inside AdWords - Français: Déploiement mondial de nouveautés relatives au tau...

Déploiement mondial de nouveautés relatives au taux d'impressions


À compter d'aujourd'hui, nous commençons à déployer quelques nouveautés relatives aux statistiques sur le taux d'impressions.

Vous trouverez, par exemple, de nouvelles statistiques concernant le taux d'impressions au niveau des groupes d'annonces et des statistiques modifiées pour le taux d'impressions au niveau des campagnes. Nous avons également revu la fréquence de mise à jour de ces données, qui a désormais lieu une fois par jour. Ces nouveautés seront effectives dans tous les comptes, à l'échelle mondiale, d'ici quelques jours.

Pour plus d'informations sur le taux d'impressions, veuillez consulter le Centre d'aide AdWords.

Posté par l'Equipe Google AdWords

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Inside AdWords - Français: Bientôt disponible : les taux d'impressions au niv...

Inside AdWords - Français: Bientôt disponible : les taux d'impressions au niv...:

Suite à la demande de nos annonceurs, nous fournirons prochainement les
statistiques sur les taux d'impressions au niveau des groupes d' annonces pour les Réseaux de Recherche et Display. Ces données
vous permettront de mieux identifier, par exemple, les groupes d'annonces très performants qui n'enregistrent pas la majorité des impressions disponibles.

Au cours des prochaines semaines, vous verrez apparaître trois nouvelles colonnes que vous pourrez ajouter à l'onglet "Groupes d'annonces".
  1. Taux d'impr. : le pourcentage d'impressions enregistrées par vos annonces divisé par le nombre estimé d'impressions qu'elles auraient pu enregistrer.
  2. Taux d'impr. perdues (classement) : le pourcentage d'impressions dont vos annonces n'ont pas bénéficié en raison de leur classement. Veuillez noter que la statistique "Taux d'impr. perdues (classement)" n'apparaîtra pas si, sur la période examinée, vous aviez épuisé ou presque épuisé votre budget au cours d'une partie ou de la totalité d'un jour donné (on parle également de "budget limité").
  3. Taux d'impr. pour mots clés exacts (Réseau de Recherche uniquement) : le pourcentage d'impressions enregistré pour des termes de recherche correspondant exactement à votre mot clé divisé par le nombre estimé d'impressions que vous étiez susceptible d'enregistrer pour des mots clés exacts.
En plus de fournir des statistiques plus détaillées, nous prévoyons de mettre à jour nos algorithmes afin d'améliorer la précision des statistiques sur les taux d'impressions au niveau des campagnes. Par conséquent, nous vous informons que d'importants changements vont avoir lieu.
  1. Statistiques plus précises au niveau de la campagne : dans le cadre de l'amélioration de nos algorithmes, nous allons mettre à jour toutes les données relatives aux taux d'impressions au niveau de la campagne enregistrées après mai 2011. Les statistiques sur les taux d'impressions au niveau de la campagne antérieures à mai 2011 ne seront donc plus disponibles. Si vous voulez garder une trace des données sur les taux d'impressions au niveau des campagnes antérieures à cette date, vous devez télécharger un rapport avant le 30 janvier 2012.
  2. Mises à jour quotidiennes : afin de calculer votre taux d'impressions avec la plus grande précision possible, nous actualiserons toutes les statistiques relatives aux taux d'impressions une fois par jour (à midi environ, heure du Pacifique [GMT - 8]). C'est la raison pour laquelle les taux d'impressions obtenus n'incluront pas les données du jour, ni parfois celles de la veille, en fonction de l'heure à laquelle vous générerez le rapport.
Ces changements commenceront à être appliqués à l'ensemble des annonceurs le 30 janvier 2012. Ils seront bientôt disponibles dans votre compte. Vous trouverez de plus amples informations dans le Centre d'aide AdWords dès le lancement de ces nouvelles fonctionnalités.

Posté par l'équipe Google AdWords

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mercredi 4 janvier 2012

Compte rendu de l'année 2011 sur Adwords

Inside AdWords - Français

mercredi 14 décembre 2011

lundi 21 novembre 2011

20 Ways to Improve Your Google+ Knowledge | Social Media Examiner

20 Ways to Improve Your Google+ Knowledge | Social Media Examiner
Google+ is rapidly evolving.
If you’re looking for easy ways to improve your knowledge and experience with this hot new social network, keep reading.
The fast-paced development of Google+ has become a force to be reckoned with. Social media marketers and community managers will undoubtedly feel the pressure to keep up.
In this post, I’ll share 20 tips and resources to help you keep learning about Google+ and ways to enhance your user experience.

#1: First things first: Get started with Google+

On July 5, SME blogger Kristi Hines published one of the most comprehensive How to Get Started guides for Google+. The post has literally helped thousands of people get started on the platform and if you weren’t an early adopter, it’s not too late!
This post will provide you with the basics you need to know to create your profile, add connections, create circles, tweak settings, set notifications, see a stream of updates from your connections, give a +1 to your favorite posts, send updates, chat with friends, get a feed from Sparks and access Google+ on your mobile device.
sme google+ guide
The essential, nuts-and-bolts guide to Google+.

#2: Engage and learn

Engage in the conversation about Google+ by searching for “Google Plus tips” on Twitter. Too many to read all at once? No problem, you can save the search and return to it a later time. When you’re ready, pull down the “search” tab on your Twitter profile to access your saved search.
google+ tips
Search, save and retweet Google+ tips

#3: Watch and learn

Watch videos about Google+ on YouTube. The search illustrated below, for example, found 10,600 results for videos about Google+. Recent videos posted include Is Google+ Killing Anonymity?, Google+Games, The Google+Song, Google+:The Potential of the Newest Social Network, Google+Invite links on Facebook.
youtube google
An abundance of Google+ videos can be found on YouTube.

#4: Use Google+ Help

Utilize Google+ Help and learn about Google+ from the people who created it.
For example, how to upload and share photos, how to hang out, circles and privacyand keep up with what’s new in Google+ with releases being made regularly.
google+ project
What do you want to learn about Google+?

#5: Spark interest on Google+

Set up a “Google+” Sparks on your Google+ account and see timely posts all about Google+.
I found these interesting links on my “Google+” Spark. Sparks make it really easy to find what you’re looking for: How Google+ will succeed and why you’ll use it whether you want to or not, Google’s Bradley Horowitz Discusses State of Google+ with Tim O’Reilly, The Sekrit Circles of Google+.
google+ sparks
Interested in Google+? Add it to your Sparks for easy access.

#6: Become a voracious Google+ reader

Keep up with newly released and forthcoming Google+ book titles on Amazon. You’ll be pleasantly surprised to see that there are already a number of books available on Kindle and some slated to be released in paperback and hardcover this fall.
google+ amazon
Extra, extra! Read all about it!

#7: Keep it simple

Print out and share the Google+ Cheat Sheet to help you format posts, utilize hotkeys, know all about mentioning people in your posts, sending private messages and accessing permalinks.
google+ cheat sheet
A must-have resource for Google+ users.

#8: Become a Google+ insider

Check out the G+ Insider’s Guide for the latest news, tips and tricks on Google+. Currently there’s a list of 13 how-to posts to “introduce you to hidden quirks.”
google+insider
A resource for Google+ how-to's.

#9: Have an out-of-this-world Google+ experience

Read Google+Planet to stay on top of new features. Posts include info about the new +1 button features and +snippets, hangouts now integrate with YouTube and an announcement about games coming to Google+.
google+ planet
The unofficial Google+ blog.

#10: Become a savvy Google+ user

Sign up to preview the latest updates to the Google+ platform before they are launched to the general public. If you’re going to be the go-to person in your business for Google+, this will be an important sign-up for you.
google+ platform preview
Be among the first to preview Google+ updates.

#11: Throw around a few figures and stats

Stay abreast of Google+ Social Statistics. You can see who the top 100 Google+ people are and even track your own Google+ statistics, search for people on Google+ and see a list of the hottest Google+ posts from the past 24 hours.
google+ statistics
A plethora of detailed statistics on Google+ users.

#12: Be part of a Q & A

Read the Google+ Q & As on Quora, including 11 best questions, 277 open questions, frequently asked questions and tips for marketing on Google+.
quora-google+
A great resource for curious Google+ users.

#13: Show off your Google+ profile

Promote your Google+ account by putting the Google+ Widget on your blog or website.
google+ widget
Install the Google+ Widget (user statistics are available within 48 hours).

#14: Get Google+ Facebook

Connect Google+ to Facebook by adding the Facebook Stream to your Google+ profile.
google+ facebook
See your Facebook stream inside Google+.

#15: Use Mobile

Get Google+ for Mobile. You can send a text message to your phone with a link and receive instructions on how to get started.
google+ mobile
Use Google+ on the go.

#16: Use Google+ Tweet

Integrate Twitter with Google+.
google+ tweet
View your timeline, URL shortening, photo sharing and more.

#17: Become socially active on Google+

Find Google+ Groups and submit your profile to a group. For example, you can find a group of social media marketers or social media smarties.
groups-google+
Expand your Google+ reach.

#18: Find out who’s who on Google+

Find a selection of popular user-curated lists on Google+. You can search, find popular lists, create your own lists and see a hall of posters of some of the most followed Google+ members.
counter google+
Find new people on Google+.

#19: Keep it short and friendly

Make your Google+ URL short and friendly by shortening it on gplus.to. For example, before shortening my Google+ ID, it looked like this:https://plus.google.com/114279510179117392107/posts. After shortening, it appears this way: http://gplus.to/dhemley.

#20: Here’s a tip on Google+ for businesses

Stay on top of the plans for Google+ for business profiles. Follow this important advice from Google’s Christian Oestlien: Use a consumer profile of a real person at your company who is “willing to represent your organization on Google+ in the meantime until business profiles are rolled out.”

Who will represent your business on Google+?
Are you committed to incorporating Google+ into your social networking mix? What tips and resources can you add to this list? Share your thoughts in the comments box below.




http://wac-maroc.blogspot.com/
Hep ! Je connais un site qui est vraiment super : le Referencement-Adwords-indexation-tutoriels
N'hésitez pas à aller le visiter, il vaut vraiment le coup d'oeil ;)